söndag, juni 20, 2010

Söndag

Jag ska inte tjata så mycket men jag "hittade" ett nytt Ryan Adams album på Spotify. Trevligt!
Annars annars..
Borde skriva lite om helgen. Den har varit riktigt bra!

Klippt blev jag i tisdags, då vi hade en lugn dag på jobbet.
Vi har börjat jobba med en del av det nya vi ska göra nu och det går bra. Bara man kommer in i det så funkar det ju, det är de första gångerna som är svåra.
Vädret har varit helt okey också!
I torsdags kom Maria hit så jag lunchade ute med henne, vi hamnade på Olssons Skafferi och åt supergod pastagratäng.
Sen travade vi runt på stan lite, både här och där. Jag insåg även att jag inte varit speciellt mycket på norr och absolut inte sett hur fint det blivit borta på Fria Bad. Jag blev chockad!
Haha.. Så det blev allt lite turistande för mig med, som också fick se allt det där för första gången..
Vi fikade på Pistachia och sen åkte vi hem till grabben & katten.

I fredags var det jobb, handling och sen fika på stan igen men nu tillsammans med både Maria och Marcus.
Trevligt! Solen sken lite också..

Igår var det bröllop för hela slanten.
Jag som inte alls varit speciellt intresserad och nästan anti satt sen hela eftermiddagen och glodde.
Tänk som det kan bli!
Men..det är ju inte varje dag det blir kungligt bröllop här i vårt land så det kändes rätt bra ändå!

Idag kom vi så iväg en sväng igen. Ner till Norra Hamnen för att kolla in den stora båten där!
Mäktigt skepp måste jag säga.. Ojoj.
Sen gick vi runt på Dunkers och kollade in alla utställningar där. Vissa var bättre och mer spännande än andra men det var kul att gå runt och fått sett allt.
Fika och middag här hemma innan Maria skulle åka hemåt igen.
Och resten av kvällen har jag suttit här.. Med en lätt huvudvärk och all den fina musiken!
Snart ny vecka då vi tar nya tag. Spännande spännande!
Sommar verkar smyga sig på nu också, vågar man hoppas på det?

Inga kommentarer: