onsdag, augusti 05, 2009

Mer friidrott!

Nu tänkte jag delge er lite info om vad som hände under friidrottsdagarna!
För jag vet att ni har väntat..

Som jag skrev innan så såg jag Johan Wissman springa runt. Två gånger.
Först försök och sen final, vilken han vann.
200 meter var det.
Jag är stolt över honom! Han vann i det tilltagande regnet på 20,75. Inte illa, inte illa!

Pågrund av allt förbannat regn la Christian Olsson av sedan han hoppat 16,72 i tresteg.
Han vann ju såklart och slutade hoppa medan de andra plaskade runt och hoppade i en allt lerigare sandgrop.

Vi såg som jag skrev även Emma Green. Hon hoppade höjd men avstod från att hoppa mer efter sitt 1,96 pga känningar i ena hälsenan. Hon hade förvisso redan vunnit tävlingen redan efter sitt hopp på 1,83 så det var kul att se henne fortsätta lite också.

Annat vi såg var 110 m häck där Philip Nossmy från värdstaden Malmö vann på 13,72 och kanske lite mer kända Robert Kronberg kom tvåa på 13,77.
Män 800m i ösregnet som vanns av Mattias Claesson med Joni Jaako.
I längd för män vann Michael Torneius med ett hopp på 8,09.
I den kvinnliga hoppningen vann Jessica Samuelsson på 6,31 och tvåa kom Linda Berntsson på med sitt hopp på 6,20.

I grenen kvinnor 400m slätt vann Rebecka Högberg och slog sitt personbästa med 1,5 sekunder. Flera andra i det loppet satte sina personbästa.
400m häck för kvinnor vanns av Ulrika Johansson på tiden 58,12 medan tvåan Frida Persson gick i mål på 58,54.

Detta var vad vi såg. Och allt var trevligt trots det dumma regnet..
Som ni vet så kan man inte få allt!

Inga kommentarer: