fredag, augusti 28, 2009

Lejonungen har återvänt!

Fredag igen. Dags för fredagsmys alltså! Som sig bör.
Viktigt ju.
Pågen har köpt massa god dricka också.
Det gäller ju att dricka i värmen..

I tisdags hämtade vi hem katten.
På självaste födelsedagen.
Dessförinnan var vi ute och åt. Gott gott! Thai Corner.
Under aftonen sedan lilla sessan kommit hem tjöt hon i protest.
Hon undrade väl vart tusan hon hade hamnat. Det hade jag också gjort..om jag väntat mig att få komma hem efter en lång vistelse borta och så komma till ett helt främmande, större, ställe.
Då hade jag också blivit lite panikslagen..
Simba har alltid pratat mycket. Men det var lite jobbigt när hon gol så att vi knappt kunde sova..
Under onsdagen och torsdagen lugnade hon dock ner sig, blev tystare. Lugnare.
Först idag har hon varit sitt gamla vanliga jag.

Hon gillar balkongen. Det stora fönstret där..
Nu idag har hon fattat att hon är hemma. Att det är här vi ska vara. Och hon är som Simba brukar vara.
Lugn. Fortfarande pratglad. Kelen och lagom nyfiken. Vår katt är hemma!

Just nu ligger hon platt på golvet här i det lilla sovrummet där jag sitter.
Hon ser ut att trivas.

Vad helgen bjuder på i övrigt, förutom fredagsmys och god dricka, vet vi på ett ungefär.
Den gamla lägenheten ska städas ur. Det blir roligt..
Kanske en sväng ner till Tivoli imorgon, pågen pratade nåt om det.
Kära gamla vattenhål..
I övrigt gör vi väl som vi brukar.
Umgås. Softar. Tar igen oss. Så mycket vi hinner!
Vad gör ni i helgen?

Inga kommentarer: