tisdag, juli 22, 2008

En dag i byen!

Päronen kom och hämtade oss och vi kom iväg lite senare än vi tänkt oss men runt middagstid var vi ialla fall framme i Köpenhamn.
Vädret visade sig från sin bästa sida också, det var solsken hela tiden.
Ibland var det nästan på gränsen när vi vandrade runt överallt men det var såklart välkommet med lite sol och värme.
Vi är ju inte så bortskämda med det som ni vet..
Vi passade på att gå genom den botaniska trädgården påväg till Ströget också, det var riktigt fint där.
Vi var även inne i ett växthus som var jättehögt i tak med en massa palmer och exotiska växter.
I trädgården i övrigt fanns det en del fåglar. Ankor och små hönor.
Vi vandrade vidare mot Ströget i soldiset.Inom Tiger för att köpa billiga och spännande saker, sånt är ju alltid kul.
Krimskrams och sådär.
Det blev även en del nyttiga saker också..såsom strumpor och Läkerol. Hehe..

Min musik/skivgalne far, Marcus och jag svängde även inom den lilla skivbutiken vid Runde Torn.
Pappa hittade några musik-DVD's som han la vantarna på.
Vi gick och vi gick tills vi kom till en filial till redan nämnda skivbutik och där hittade min gode far ännu fler filmer.Jag också så jag la beslag på den.
En live-DVD med Suzanne Vega från 2004.

Efter allt shoppande började det knipa i magen ordentligt så då tog vi oss till en italiensk restaurang och åt oss mätta och väldigt belåtna.
Det var även riktigt skönt att kunna sitta ute också, det har man ju inte gjort för ofta i år..

Mätta och med lite förnyade krafter bestämde vi att vi skulle gå till Christiania.
Varken Marcus eller ens jag hade varit där innan så det var klart att det kunde vara kul att äntligen få se.
Solen låg fortfarande på och det var varmt varmt.
Väl framme lullade vi runt i sakta mak och tittade på allt spännande.
Det var nära att jag köpt mig en klänning med lång huva också men tyvärr fanns där ingen som passade.. Riktigt snygga var dom dock.
Vi var nere vid vattnet och tittade, vi var nog runt lite överallt där inne tror jag.
Vädret kunde inte varit bättre!

Mätta på allt vi sett där inne kom vi sen tillbaka till verkligheten.
Fortfarande jättefint väder och kanske var det bra att vi inte hittat mer att inhandla än vad vi redan gjort för packningen hade ju vuxit lite.
Efter allt vandrande började vi bli lite sega av oss så vi bestämde att det var dags för en rejäl italiensk glass och sedan hemfärd.
Friidrott att underhålla oss med i radion på hemvägen också.
Och glassarna var bland det godaste vi ätit, det var vi rörande överrens om.
En alltigenom lyckad dag med nya upplevelser och minnen att ta med sig hem!

Inga kommentarer: