torsdag, augusti 13, 2015

Rejseholdet

Precis som för några år sedan har vi nu igen börjat att titta på Mordkommissionen.
Vi köpte oss en box som har väntat på oss..och för någon knapp vecka sedan började vi om igen.

Jag minns ingenting av dessa gamla avsnitten. Inte ett skit.
Det är det bästa med sådana här kriminalserier, det går inte att hålla ihop alla fall och händelser.
Därför är det också väldigt roligt och givande att se om såhär efter X antal år.
Sen är det även kul att se hur unga alla var och vilka olika slags mobiltelefoner dom hade. Haha.
Snacka om antika..

Hur som helst. Det där är i alla fall en riktigt bra serie.
Bra, autentiska fall. Sådant som verkligen har hänt, och en lagom spännande story om alla runt omkring.
Danskarna kan sina kriminalare.
Jag är glad att vi har den här boxen för annars vet jag inte vad jag skulle tagit mig till..
Jag tycker om dom (danska) serier som vi följer nu också - t.ex Dicte och även Bron men ingenting går upp mot Rejseholdet.
Traditioner ska hållas.
Det är tydligen meningen att vi efter ca 4-6 år ska se denna serie igen. Och vem vet..om ytterligare 10 år kanske vi sätter igång igen.
Den som lever får se..

Inga kommentarer: