söndag, februari 08, 2009

Stockholms kyss..

Jaha... Så kan det gå!
Det blev visst två storstadsvisiter den här veckan.. Två sådana med käraste Cassie!
I torsdags fick jag nämligen världens snilleblixt som jag gick och sög på hela dagen, hela kvällen och faktiskt ända till lördagsmorgonen när jag klivit upp jättetidigt...
Den bestod i en blixtvisit till Stockholm för att få spendera dagen där med Cassie.
Allt flöt på riktigt bra må jag säga. Jag hittade henne på tåget till storstaden och sen halvsov och filurade vi hela vägen upp. Trevligt värre vill jag lova!

Väl framme runt 13-tiden började vi spankulera omkring.
Människan hade värsta lokalsinnet och kollen så jag hängde på. Det var ju bäst så jag inte kom bort, menar jag.. Haha!
Först begav vi oss till St:Eriksplan där det efter lite letande blev dags att pierca sig!
Inte jag då..utan Cassie. Haha.
Det hela gick fort och relativt smärtfritt vad det verkade och sedan var vi på G igen.
Vid det här laget började jag också bli lite hungrig så då begav vi oss mot Gamla Stan och ett ställe vid namn Muren för att få lite i oss.
Påväg dit tittade vi lite i affärer och Cassie sa att det var mycket mer folk ute denna dag än i måndags när hon varit där.
Vi åt gott och mycket..pannkakor vs bakad potatis. Försök att själva klura ut vem som åt vad..
Det verkade också som om vi kommit dit i rättan tid för plötsligt var där tjockt med folk överallt.
Mysigt trevligt ställe hur som helst och man fick mycket att äta!
Vädret var för jädra kass vilket var tråkigt för man såg inte så mycket eller speciellt långt åt något håll men det regnade i alla fall inte.
Dimmigt värre däremot men men..man får vara glad för det lilla.

Cassie på Pizza Hut.
När vi var mätta på affärer, lagom frusna och tänkte att vi skulle börja planera resten av dagen/kvällen och natten begav vi oss till Centralen igen.
Vi hittade i alla fall ett ställe att hänga på så med det i ryggen och en lagom strukturerad plan begav vi oss till Pizza Hut för en bit mat.
Jag fick lite hemlängtan och beställde en Carlsberg Hof på fat till min Hawaii.
Bättre kunde det knappast ha blivit! Mumma.
Mätta i magen var det dags att bege sig till nästa ställe.
Vi åkte tunnelbana så att det stod härliga till denna dag och lyckades pricka in några "friturer" också eftersom vi var så snabba med vissa ärenden. Man blir ju alltid glad när man kan tjäna en slant..

Tillslut hittade vi i alla fall fram till Torget för att hänga där i väntan på att allt skulle börja borta på Nalen.
Det fixades inträdesbiljett och sen hängde vi där och lyssnade på schlager. Tyvärr kunde dom inte visa kvällens sändning för det var nåt wajsing med tekniken men vi fick i alla fall höra musik från tidigare år. Alltid något..!

Klockan närmade sig sedan 2200 så då var det dags att bege sig.
Vi kom fram till Stureplan och fick, faktiskt, irra runt lite innan vi hittade rätt men väl inne kändes allt förträffligt!
Varmt och skönt, stort härligt ställe. Det bådade gott..
Förutom att där inte var så mycket folk där men efter lite tapper väntan kom det fler.
Cassie och jag hängde vid ett bord och intog god dricka och funderade över när resten av folket skulle dyka upp.
Vi hann även bli lite oroliga men tillslut var där ändå rätt mycket folk där så vi hade inte behövt oroa oss.
Vi bjöd också över en ensam varelse till vårt bord och fick snicksnackat lite med henne.
Hon hette Karin och var en trevlig prick!
Denna eminenta trio fick sen stället att röra på sig och plötsligt fanns alla på dansgolvet istället för att stå undangömda i hörnen och trycka. Snacka om great power..! Haha.

Det blev sedan dans för hela slanten under resten av småtimmarna. Stället hade öppet lagom länge också så det var skönt att veta vart man skulle hålla till.



Efter stängningsdags blev det en stilla vandring mot Centralen och i väntan på att dom skulle öppna där hängde Cassie och jag på Donken och såg en askalas kille somna på en stol, falla i golvet med dunder och brak..och sova vidare!
Ingen av oss hade ork eller lust att se till honom, han sov ju vidare, men det kom en annan snubbe fram och agerade vänlig själ och hjälpte honom upp. Haha!
Sådär kan det gå när man fått i sig lite för mycket, vänner. Too much, too much.. Huh.
När vi sedan väntat in öppettider var det så dags för avsked. Flyggbuss till fröken och lite stilla väntan för tigern. Och jaa..ni vet ju hur jag är..I hate goodbyes!
Vid detta laget hade jag för det andra varit uppe i lite mer än ett dygn så jag kände mig lite seg men jag klarade av att hålla mig vaken och ta mig till tåget i tid i alla fall.
Där däckade jag till och från. Full med blandade känslor och en enorm trötthet!

Och jaa, vi får väl se när det blir härnäst.
Jag tänker i alla fall se till att det inte får bli några fyra år till i alla fall.. Det är inte bra att plåga sig i onödan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag läst, idolis. Låter som en skitkul dag! Jag älskar pizza hut!