tisdag, juni 03, 2008

ICA MAXI Råå

Efter mycket och god mat tog vi den lilla bilen ut till Råå och det nyöppnade Maxi.
Det öppnade förra veckan, förra onsdagen tror jag minsann.
Mycket folk var där, jag såg direkt två stycken jag kände igen men jag hade inte riktigt tid att ha reunion där, det var ju handla vi skulle göra.

Stort och luftigt, det kändes ljusare än Maxi vid Dalhem.
Golvet var för det andra nypolerat och jag slirade runt i mina sandaler, kändes nästan lite läskigt och det påminde om Alcampo i Almería. Det mesta påminde om det..faktiskt. Förutom att Alcampo har en hel och jättestor avdelning med en massa annat för hemmet, inte bara matvaror.
Maxi har ju en del sånt också men jag tror ändå att Alcampo är lite större..
Hur som helst..likheterna var lagom slående.
Ytorna, golvet och att det var ganska kallt där.. Haha.
Fin affär i alla avseenden och det blir kanske att man hamnar där nån gång igen.

Vi hittade en hel massa att plocka med oss hem. Mycket frukt och grönt. En vattenmelon!
Nu under denna den nya tiden har de haft en hel massa erbjudanden och det märktes när vi betalat för trots att vi köpte sådär lagom mycket av både det ena och andra blev det inte riktigt så mycket som man kanske kunde tänk sig annars..
Så..på det hela taget var det en trevlig upplevelse och turen görs kanske om.
Nu har vi roat oss med lite TV och nu är det dags för bingen. Den där sömnen..

1 kommentar:

Marcus sa...

Första gången jag storhandlat och det blivit mindre än vad jag trott innan. Brukar alltid bli mycket mer.
Sömnen kommer som en vän tur, retur mot tystnaden...