måndag, november 09, 2020

Det finns inga ord..

 för det, på det här jävla språket..

Oj hoppsan. Värst vad tiden har sprungit på här. Det finns mycket att skylla på och samtidigt vet jag inte vad som skulle göra det hela rättvisa. Känns lite fånigt också att skylla ifrån sig...oavsett om det är befogat eller ej.
Jag minns inte allt jag gjort under dessa år.. Det har blivit en del konserter, såklart. Jag har fått se Kjellvander fler gånger, hur många vet jag inte. Sådant kan jag absolut inte hålla reda på. Två eller fyra..vem vet?

Jag har inte ens varit speciellt bra på att Twittra. Bara det borde göra mig lite orolig, det är trots allt inte speciellt svårt att plita ner några korta rader här och där. Nu de senaste dagarna har jag iallafall försökt att hänga med lite bättre. I onsdags förra veckan satte valet i USA igång och i lördags tillkännagavs att Joe Biden är den nya presidenten.
CNN har varit vår ständiga följeslagare under alla dessa dagar, det har känts både tryggt och informativt.
Att vi, för ja resten av världen blir också påverkad, har fått en ny president känns nästan som den enda bra saken med det här året. Ett fall framåt, mot en förhoppningsvis ljusare framtid..
I övrigt har det här året inte varit speciellt ljust. Snarare nattsvart och jag undrar när vi får se någon ljusglimt?

Jag har förlorat. Jag har vunnit lite också men mest har jag nog förlorat. Det är så det känns och jag kämpar varje dag med att ta vara på det jag vunnit. Det jag har kvar. Det går ganska bra och jag ämnar fortsätta kämpa för det och de som finns, som gör att det fortfarande finns något roligt att se fram emot. Saker att göra.
Hur klarar ni av det här skitåret? Hoppas att ni har hälsan och orken att klara av en annalkande höst och vinter, sedan får vi se vad som händer.
Jag är kvar. Kanske kan jag visa det genom att skriva lite mer också.. Jag lovar inget, men kanske kanske..

Inga kommentarer: