måndag, mars 20, 2017

Vårens första dag..

Nej..jag fyller ju faktiskt inte år i mars, ifall nu någon fick för sig det på grund av rubriken härom dagen..
Den syftade på Joakim Berg i kent. Idag däremot fyller Joakim Thåström år.

Och man skulle kunna tro att jag också gör det.
För idag bjöds jag på något så fantastiskt och roligt att det verkligen kändes som en födelsedagspresent!
Ikväll fick jag äntligen sett Joshua Radin.

Honom har jag följt sedan 2005 tror jag..eller kanske 06. Länge i alla fall.
Fick upp ögon, mest öron, för honom via tv-serien Scrubs och sedan har jag varit mer eller mindre fast. Vännen Anneli tror jag delade med sig av någon låt också.
Winter.

Mannen och jag träffades på Centralen i Malmö och efter lite god mat åkte vi till KB.
En del folk i kö i regnet och flera kom. Det var väldigt fullt när Joshua väl började efter att förbandet var klara.
En syster-duo som påminde lite om First Aid Kit, fast dom här var från USA.

Vi stod bra, jag såg helt ok, med tanke på att jag är så kort..
Och det var fint. Så väldigt väldigt fint.
Har ni inte lyssnat på Joshua innan och gillar amerikans folkmusik blandat med lite country, rock och sköna melodier tillsammans med härligt gitarrspel så ska ni lyssna på honom. Det är han absolut värd!
Han har en lite speciell röst men den är len som sammet..så himla fin.




Så ja, när han sjöng Winter smälte mitt hjärta lite.
Och trots att konserten för det mesta var ganska lågmäld och lugn fick han även igång oss med handklapp och tjoande några gånger.
Med andra ord en väldigt fin konsert med en blandning av lite allt möjligt.
Jag är oerhört glad över att äntligen ha sett honom. Det betyder mer än ni kan ana.

020

Inga kommentarer: