tisdag, juni 14, 2016

Tisdagsmusik!

Jag har alltid tyckt om den här låten och dess innebörd.
Jag blir glad och hoppfull när jag hör den.
Och speciellt tröstande fann jag den faktiskt i söndags när jag lyssnade på den igen.
Vi hade precis lämnat Stockholm och påbörjat den fortsatta resan nedåt landet. Jag hade redan innan läst lite om attentatet i Orlando och förfärades över hur världen egentligen är skapt..eller mer hur det står till med skapelsen.
Det finns så många som är helt fel ute och inte har en aning om nånting och det dom tror sig veta är helt galet.
Det är skrämmande att det får gå till sådär..

Så- när jag satt där och kände mig lite uppgiven och den här låten började lyssnade jag än en gång väldigt noga på texten. Och kände att det trots allt finns vettigt folk kvar där ute.
Kände och visste att jag inte är ensam. Därför delar jag ikväll med mig av denna fina låt och video.
Lyssna på den, titta ordentligt- det är den väl värd.
Enjoy!

Inga kommentarer: