tisdag, januari 26, 2016

Reason to be..

Ny vecka igen. Tiden bara springer på..
Helgen som gick var däremot riktigt trevlig! Rolig.
Jag minns inte mycket av veckan..men helgen var skojig. I lördags hade vi Niklas hemma på middag.
Alla blev glada utom Simba..som mest blev rädd. Hon är lite nervös och nojig av sig den där katten..
Vi andra hade trevligt. Åt och drack gott. Sedan blev det filmvisning: vi enades om Jurassic World som ingen av oss sett.. Den var bra, fast vi tyckte alla att vissa scener var lite..löjliga, overkliga.

Men det var en bra film, den var ju som förväntat. Sen blev i alla fall jag glad att min egen lilla favorit Bryce Dallas Howard var med.. Tycker inte att jag ser henne i så många filmer men när jag väl gör det brukar det bli något bra.
I just detta fallet var det kanske inget mästerverk men visst..ok.

Det blev hur som helst en mysig helkväll. Det var riktigt härligt att äntligen få träffa min bästaste vän igen. Minns knappt när det var innan dess..någon gång i höstas, ett tag efter hans födelsedag i oktober.
Tiden bara springer på.. Man säger att man ska göra ditt och datt men vips så har det gått flera veckor, någon månad. Hemskt..
Men nu när vi går mot ljusare tider kanske det finns mer tid och ork. Det hoppas jag på i alla fall!


I söndags var Marcus och jag på brunch med lite andra fina vänner. Pågen fick vara tuppen i hönsgården då resten bara var tjejer.. Så kan det gå, jag var ju faktiskt ensam tjej på lördagen. Haha.
Vi åt gott här i stan och fortsatte att snacka om livet.

Det är härligt att träffa sina vänner. Få ventilera om allt möjligt. Jag är väldigt tacksam över dom jag har i mitt liv.
Tillsammans är man mindre ensam. Eller hur?


Den här veckan har vi nog inget planerat direkt.. Vi får väl se vad det blir. Först ska jag ta mig igenom mina ensamma kvällar tillsammans med katterna.
Pågen och jag funderar på att ta oss till bion, jag vill gärna se Carol. Vi får se, dagarna knatar ju på här så rätt vad det är har vi fredag och helg igen.
Vad ska ni hitta på? Några planer redan?
Jag hoppas i alla fall ni fått en bra start på veckan!

Inga kommentarer: