fredag, juli 10, 2015

Find someone

På måndag är det första officiella dagen på min/vår semester..men nu är det helg och vi är lediga. Fria.
Det känns väldigt bra! Skönt. Om bara vädret kunde ordna upp sig lite, fast just nu ser det ok ut igen..lite blå himmel minsann, hade jag blivit väldigt lycklig.
Vädret betyder faktiskt ganska mycket när man är ledig, har ni tänkt på det? Då vill man ju gärna att det ska vara fint så att man får vara ute och njuta.

Senare/ikväll åker Marcus till Luis. Jag blir gräsänka. Till imorgon.
Så jag blev inbjuden att äta tillsammans med mina päron istället.
För är det något jag inte tycker är roligt så är det att äta själv. Middag. Hemma.
Lunch och sådär är väl ok. Både hemma och ute, det gör jag mest varje dag..men det här att sitta själv på kvällskvisten och peta i mig något är inte min grej.
I övrigt är det inte så himla hemskt/läskigt att vara själv hemma.
Det är jag också ganska mycket varje dag.
Dessutom har jag ju SimSam som kan underhålla mig...när dom inte sover.

Hur som helst. Snart kommer pågen hem så att vi kan ses en liten sväng och fira in semestern innan han blir tvungen att åka.
Imorgon ska jag för det andra joina pågarna hos Luis och hänga lite frampå tidiga kvällen. Det blir trevligt! Så jag klagar inte.
Det är inte synd om mig. Och efter dessa dagar, den här helgen, har Marcus och jag fortfarande en massa tid för oss själva. Och katterna. Och andra!
Jag känner på mig att även om vädret inte är det bästa så kommer det här säkert att bli en fin semester. Fyra veckor tillsammans.
Det blir kanon det!

Inga kommentarer: