måndag, november 17, 2014

Födelsedagsvecka

Förra veckan påpekade far min att jag fyller år nästa vecka, det vill säga den här veckan.
Just när han sa det kändes det inte lika kul som han nog ville få det till.
Men ska det vara så, redan? Att jag inte "vill" fylla år. Egentligen bryr jag mig inte så himla mycket men att det ska bli något negativt/tråkigt är väl inte rätt heller..

Just nu känns det dock inte så tokigt.
Vet inte riktigt varför jag kände sådär.. Hur som helst så närmar det sig nu.
Den stora dagen. Det kanske känns ännu bättre när jag väl är där. Och när det är över.
När allt blir som vanligt igen.
Jag blir ju trots allt inte så gammal. Det borde vara rätt kul fortfarande. Ska det vara det?
Fast jag tycker att jag inte är äldre än jag gör/känner mig. Och jag struntar i vad det står i passet.
Är det fel? Är det uppiggande eller är det nu det börjar bli patetiskt?
Hmm..jag vet inte. Så mycket känslor. Inga känslor alls.
Jag ber att få återkomma om en vecka. Då får vi se hur den stora dagen varit.

Inga kommentarer: